< div id=”header ”>< / div>

måndag 17 mars 2014

Lika som bär Alliansen och S men inte överens vem förslagen kom ifrån!

Ser statsministern sin spegelbild tro?
Vem har upphovsmannarätt för politiska förslag? Några hävdar bestämt att det är viktigt vem eller var förslagen kommer ifrån inte vem som genomför den. Då jag är för fildelning och ganska generös vill jag naturligtvis ha spritt mina åsikter även om inte alla tycker om dem eller mig.
Förslag kan ju förhalas, dras tillbaka eller genomföras av taktiska skäl. Det finns hela tiden sätt att ta udden av saker.Men det viktiga anser jag är att människor känner sig delaktiga i att ta del vad som händer,visar intresse och skapar opinion.

När saker genomförs i det tysta utan debatt och saker kommer upp långt senare att det inte blev bra gäller det att veta vad man ville från början. Alliansen som försöker lägga sig så nära S som möjligt har förstås ett enda syfte.Att försvåra en rödgrön regeringsbildning och att sätta S i ett läge att de tvingas förhandla om de vill ändra på någonting.

Nu finns det flera saker där det finns uppgörelser över blockgränsen, att saker genomförts som är i "rätt riktning".Det är då en pedagogisk och pikant uppgift och bollen ligger hos S som är favorit som regeringsbildare i opinionen..

Vad står ni för efter valet: Jobbskatteavdragen, Energiöverenskommelsen, Friskolorna, Vinster i välfärden,Jobblöften....ja och många frågor till.Det är inte bara att förvalta vad en borgerlig regering åstadkommit utan också visa vad kommer att förändras.Samt i vilken riktning.

Jag vill hävda att det politiska etablissemanget är så insyltat i den politiska cirkusen att iaf S och Alliansen går in i varandra. Det är ingen skillnad. Skillnaden blir om andra får rösterna som pekar i en annan inriktning. Ja helst inte då brunt utan grönt!

Inga kommentarer: