< div id=”header ”>< / div>

fredag 26 april 2013

Nej jag är ingen för jag tillhör ingen kollektiv grupp - jag bara ÄR människa!

Funderar på en slags varudeklaration om min aktivitet på sociala medier:

Här finns alla sätt att få ut en presentation, kommunicera och sätt att söka sig kunskap men också delta i debatt och nyhetsflöde.

Alla har inte samma ingång att vara med i Linkedin, Goggle+, Facebook, Twitter eller i bloggosfären. För någon handlar det om en viss avgränsad aktivitet, för andra en mångfald i sin intressesfär. För en tredje ren nyfikenhet och avkoppling "att slå ihjäl tiden".
Det är omöjligt att tillfreställa alla att jag ska vara som dem. Jag har också aktiviteter i min vardag som betraktas som "vanligt liv", en del måste, ska göra och ta tag i.

Ibland är budskapet riktat till politiskt insatta och intresserade ibland riktade hur jag har det i min tillvaro och vardag utifrån hur jag känner mig, gör och lever.

Att fålla in mig i en fålla kan vara svårt. Någon skrev på facebook "Ringborg är inget att bry sig om för han tillhör ingen grupp". Nej jag tror inte på kollektivismens grundregel att du med automatik ska underordna dig saker för att andra gör det eller för att jag har en slags tillhörighet där jag ska placeras nånstans i ett fack..

Det kan vara i pyramiden i ett parti, min geografiska tillhörighet, kön, ålder, fysiska eller utbildade status etc etc. Låt folk få vara människor i första hand och utgå från det.

Vad är min dotter sa en man häromdagen om du anser att romer kan kallas zigenare. Ja hon sa att hon är etiopier sa jag  till honom men hon är mitt adoptivbarn sa han.

Jaha sa jag och anpassade mig till situationen. Då är hon ju SVENSK och jag beundrar ju 1500-meters löparen som med en namnteckning blev det men hon var ju världsbäst innan också. Jag tror vi är det allihop om vi får vara som vi är och skiter i att sätta etiketter på folk och sätta folk i fack. Det kommer bara att missuppfattas av de som vill att det ska missuppfattas.

Själv är jag global världsmedborgare men måste nånstans gilla läget och göra det bästa av situationen vart jag än i världen vänder står min lycka någonstans i någon okänds händer.

Inga kommentarer: