< div id=”header ”>< / div>

måndag 3 december 2012

Vi som ligger i graven bredvid!

Varför ska jag bry mig? Vi måste göra MER heter det alltid. Jag får höra att jag har "tak över huvudet" och en plats i min kommun där jag är född . Tänk på de 4700 platser som saknas i kommuner för flyktingar istället.

Jo jag räknas in i kategorin att jag ska jämföras med flyktingar nu för tiden. Ja inte i samma plånbok för det är i huvudsak staten som ska stå för det mesta de första åren men sedan ska de vara "självförsörjande" och det är inte svensktalande, skuldsatte och utbildade jag. Skäms!

Jag har frågat mig många ggr vad det är för fel på mig som i fallet "tak över huvudet" boende har det bättre än en flykting utan anvisad plats i en kommun. Men ligger sämre till när det gäller att belasta en kommun?

Får fundera på det systemfelet som arbetat 14 år i en cykelfabrik, varit politiskt aktiv i en kommunstyrelse och gruppledare i ett kf i tio år. Gått på otaliga kurser och har studielån på 210.000. Vad är det för fel på mig? Jobb?

Nej jag tillhör inte kategorin de prioriterade som politikerna vill satsa på. Jag tillhör pöbeln som har värre status än de som kallas vid öknamn. Något som grabben glömde vid graven bredvid.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jo men är Ni inte en flykting? Ni och MP. Dem bar Dig inte att dra åt h-e. Men att bli flyttad till 4:e plats till 19:e. Var väl precise vad dem ville.