< div id=”header ”>< / div>

måndag 17 december 2012

Nej tack till repriser i valrörelsen 2014!

Läser Fredrik Frangeurs intressanta blogg om teknokratiseringen i politiken och vilka allianser som kan byggas framöver. För mig framstår den styrande alliansen med M i spetsen som idéfattig och ganska smal att vara något för hela folket. Den rödgröna alliansen återställare som det var före 2006.

Samhället förändras mer än partierna gör det. Det är ofta stelt, kantigt och konfrontativt utåt och de som har roligt i politiken de som kantat sig med uppdrag och positioner. Om inte något förändras jämfört med nu kommer det att bli minoriteskonstellationer som konkurrerar om att driva samma politik.

Jag är ganska trött på partipolitiken för tillfället. Något som tar emot inget som ger en kickar direkt. Jag har många ggr funderat på att hoppa av mitt ersättaruppdrag för Miljöpartiet men har de tre sista gångerna fått vara med från början i kommunfullmäktige och skjutit det avhoppet en bit framåt.

Jag ska också ta ett kraftfullt tag att vara med på de årsmöten som kommer att ske på lokal och regional nivå men så fort jag hör ordet valrörelse 2014 är jag beredd att slå bakut. Nej inte en gång till med denna förberedelsecirkus där mer jobb läggs ner och ingenting för det? Jag tror de politiska partierna överlag har mycket att fundera på och göra framöver men nej tack till repriser.

Inga kommentarer: