< div id=”header ”>< / div>

fredag 14 december 2012

Bloggresumé november 2012

November månad var en bra månad vad gäller bloggläsare den bästa på hela året. Ämnen som läses tillhör inte de mest roliga precis men folk tycks läsa om sådant det pratas om i vardagen och som bekymrar dem själva.

I november intervjuades arbetsmarknadsministern Hillewi Bergström  i EKOT som bara bekräftar att regeringen inte har något syfte alls för den grupp jag tillhör som är helt undanskuffade i samhället. Några som helst ska hålla sig undan eller göra som man blir tillsagd när socialförvaltningen kallar till "arbetsprövning".

Att säga NEJ till vindkraftsetableringar  går visst om det finns argument för det vilket jag bloggat om.

Medan SD svingar i opinionen skriver jag om att det är lättare att vara SD än att vara flykting och skuldsatt.

Mer om skulder bloggar jag om och Borg tycker att hushållens skulder börjar bli höga.

Göran Hägglund var på besök och konstaterar att olika projekt högoktaniga med allehanda BIDRAG är lyckade experiment och jag pläderar för MEDBORGARLÖN.

Alliansens kris inget för media men det bekräftades i kommande mätning i SCB att läget är oroväckande för alliansen mindre partier.

Att någon tjänar på den orimliga situationen med bostadslösa och asylsökande påtalade jag i en blogg här.

Inga kommentarer: