< div id=”header ”>< / div>

torsdag 8 september 2011

Nu eller aldrig - regionträff om miljöpartiets partiprogram!

Jag har nu anmält mig till något som kallas workshop inför partiprogramsrevideringen. Ett möte på REGIONENS HUS i HALMSTAD den 18 september. Nestorn Lennart Olsen inleder och det är jag tacksam för. En av de få i miljöpartiet med gedigen ekonomisk kunskap och analysförmåga som fortfarande gör att jag är kvar i partiet. Resultatet av detta kommer att avgöra om jag fortfarande ska vara medlem i partiet eller om avståndet med min uppfattning och de andra medlemmarna vuxit till en avgrund att jag inte längre ska vara medlem.

För mig är det inte ett självändamål att vara bloggare, förtroendevald och medlem i ett parti där jag agerar motvalls kärring och bromskloss. Då kan jag återgå till att bli sekterist typ Schlaug och sätta mig på gubbhyllan som fri grön debattör utan bindningar. Jag tänker inte vara mulljord för karriärister som är radikala alibin i politikens centrum om inte den interna demokratin fungerar. Jag har inte varit på något regionalt möte i år så detta blir premiär eller exit MP.

Inga kommentarer: