< div id=”header ”>< / div>

måndag 29 augusti 2011

Sociala medier suger och det gör miljöpartiet med!

Sociala medier tar TID. Energitjuv om man så vill men läser en intressant debattartikel om kommentatorssfältet i media här om rätten att vara ANONYM. Jag har ca 2600 fb-vänner men låter alla kommentera och se min fb-sida. Det finns redigera inställningar som gör att man själv kan avgöra vad som ska tas del av och bokmärkning för lättåtkomlighet. Jag bloggar och samma sak där. Twitter innehåller också flöden och jag har det mest för aktuell nyhetsinfo medan andra har det som pladderkanal i personliga tyckanden hit och dit.

Mycket av TID går åt att gå igenom mail, radera, läsa och få input till bloggar. Själva skrivandet och sammanställningen tar inte särskilt lång tid. Fakta ska blandas med eget tyckande i den situation jag själv befinner mig i och det behöver inte betyda samma sak som Jonas i Laxå eller Åke i Stockholm.Det viktiga är MÖTET och kontakten att vi alla är olika och tycker olika, befinner oss olika men kan ändå hitta gemensamma halmstrån. Jag vet förresten inte hur länge jag kommer att vara miljöpartist.

Spänningen i mitt politiska deltagande är att bara jag vet hur det är att ingen vet om jag röstade eller inte mellan 1998-2006 då jag befann mig i politisk träda och det var då "sociala medier" skapades. Kanske är mer piratpartist idag än när jag själv deltog i skapandet av miljöpartiet 1981 för 30 år sedan men har ändå samma grunduppfattniongar som då. Det är bara världen som har ändrat sig och jag snurrar i den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det framgick aldrig i texten varför MP suger. Antar att det var menat som något negativt.