< div id=”header ”>< / div>

fredag 24 december 2010

Julaftonsfirande!

Julafton idag firades med för låg inomhustemperatur som jag delar med samtliga grannar där jag bor ofrivilligt. Jag hade bestämt att gå till församlingshemmet i Varbergs församling som ligger i närheten. Där förekom en andakt och sedan hugga in på maten. Det bjöds på traditionella julvisor, en dialektal rimgubbe och så fick alla varsinn julklapp.

Genomsnittsåldern var närmare pension än i arbetsför ålder. Självklart kan det firas jul på annat sätt och familjärt och allt det där eller inte alls. För mig är det en befrielse att frysen fortfarande är tom men har mat i kylskåpet och att göra som alla andra är väl att fastna i snön och i transporteländets Sverige.

Nej jag tycker inte ett jädra dugg synd om dem som inte kan planera sin jul utan klagar i tid och otid. Ingen av oss som var på Varbergs församlingshem har något att klaga på i alla fall. Än fungerar kyrkan även om jag gått ur den. Tyvärr sover jag över julottan. Har aldrig varit på någon i hela mitt liv.

Inga kommentarer: