< div id=”header ”>< / div>

söndag 6 juni 2010

Bloggaren och kandidaten!

Märker att det är jobbigt att befinna sig som kandidat på tre nivåer i ett parti och INTE vara  med i något riktigt politiskt organ. Interna uppdrag tar sin tid och vad får man blogga om som inte stör partifolket som innehar uppdrag eller är medkandidater kan vara vanskligt.

Det är upp till var och en att blogga och facebooka. Jag har haft överdrivna förhoppningar och förväntningar att andra i mitt parti miljöpartiet ska se fördelarna med sociala medier men börjar nu ge upp detta.

Jag ser det som att tankar och funderingar om politiken, i politiken ska komma i uttryck. Att det rapporteras och redovisas vad som upplevs genom blogg och facebook. Har medverkat till att skapa facebook-grupper men få tar chansen att använda dem.

Det är att hålla sig uppdaterad  och ajour som det känns meningsfullt att både blogga och facebooka. Jag känner själv att jag nu måste koncentrera mig mer på mitt uppdrag som kandidat än att till varje precis prestera ett visst antal blogginlägg med relevanta upplevelser eller fakta. Facebooken använder jag ganska ofta men vill ha en privat sfär då det finns annat än politik jag vill lägga ut.

Inga kommentarer: