< div id=”header ”>< / div>

lördag 29 maj 2010

Detta är en fri GRÖN oberoende blogg!

Det är skillnad på bloggar och bloggar. En del är uppknutna till partier på något sätt. Jag har byggt upp min blogg helt själv med egen finansiering och utan någon hjäkp alls. Jagh bloggar också antingen på biblioteket eller hemma på en lånad lap top. All tid är min egen tid och alla kostnader är mina egna.

Jag har inga arvoderade uppdrag inom miljöpartiet och inte mer bindning än att jag kandiderar på partiets listor. Jag sitter som representant i länets styrelse utifrån ett varbergsmandat. Lokalt är jag andre ersättare i styrelsen. Jag har inga inkomster någonstans utan får leva på existensminimum. Mina förutsättningar är på lägsta nivå och under förutsättningar som får andra att skrika högt.

Jag är inte avundsjuk på dem som har förmögenheter och höga inkomster och inte heller på dem som arbetar. Det är ett val man gör eller omständigheter som gör att valen inskränks. Jag har konstaterat att en rödgrön eller alliansregering är likgiltigt för att lösa mina problem. Det handlar om andra saker.Däremot är vi på väg mot en stupkant att fler blir som jag och samhället styrs mer och mer uppifrån centralmakten. Därför behövs denna fria gröna oberoende blogg bland alla andra bloggar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Toppen Pierre!
Den här bloggen ska jag förstås följa..Tack! Hälsningar Ingela Nilsson i Luleå