< div id=”header ”>< / div>

onsdag 10 mars 2010

Rött och blått mot grönt i Varberg!


Jörgen Warborn och Jana Nilsson  är de givna kommunråden i höstens val i Varberg.. Centern som tidigare haft en stark maktställning i Varberg förväntas gå ytterligare bakåt. Ställningen mellan "blocken" är fem upp som Jana uttrycker det.

I ett osäkert läge är det närmare ändå för miljöpartiet i Varberg som befunnit sig i opposition sedan 1998. Då satt jag i sju år i majoritet först med alliansen mellan 1991-1994 och sedan med de rödgröna mellan 1994-1998. Nu är jag tillbaka på listan som nr 3. Det mandatet miljöpartiet aldrig fick tillbaka sedan jag lämnade politiken.

Självklart har jag ambitioner att inte bara återta min plats i kommunfullmäktige utan också att föra miljöpartiet tillbaka i en majoritetsposition. Miljöpartiet har idag en betydligt starkare bas idag än på 90-talet av kompententa människor. Det blir vare sig röd dörrmatta eller blåmesar när detta gänget kommer in som kommer in. Det kan nog vara bra att jag finns med som joker i leken den dagen det drar ihop sig.

Inga kommentarer: