< div id=”header ”>< / div>

onsdag 2 september 2015

Dags för Sverige att börja ställa krav i EU och inte mesa med !


Jag vill klargöra att jag en gång röstat NEJ till svenskt inträde i en folkomröstning men också JA i en senare omröstning om EURO.Själv tror jag inte svenska folket de flesta känner någon delaktighet i EU alls men jag tycker det är lämpligt att SVERIGE nu använder sin position och börjar ställa krav.

Därför ser jag David Suhonens debattartikel i Dagens Samhälle som ett friskt inslag att använda EU-medlemsavgiften som ett konstruktivt vapen mot Rumänien att göra något inte exportera problemen.

"Sverige bör upphöra med sin mjuka, nästan gullande linje med Rumäniens regering. Löfven, slå på stora trumman! Wallström, visa vad du går för! Kräv att Rumänien stängs ute från alla EU-toppmöten och samarbetsorgan i EU tills landet slutar mobba sin romska befolkning. Om EU inte går med på detta – meddela att Sverige från 1 januari 2016 slutar att betala sin medlemsavgift till EU på drygt 30 miljarder netto."

Andra länder inom EU gaddar sig ihop att stoppa flyktingkvoter hur gör vi med dem? I princip samma sak. Varför ska Sverige ta på sig bördor, finansiera östländernas uppbyggnad, ta lågkvalificerade läs lågbetalda jobben ifrån oss och vilka använder EU för vems syften?

Jag förstår inte vad vi har gemensamt med länder som går på tvärs och inte vill finna gemensamma lösningar? Men det kan ju andra tala om för mig.Vill påminna om att nabolandet Norge inte är med i EU det tycks fungera ändå men är vi med ska vi ställa KRAV.

Inga kommentarer: