< div id=”header ”>< / div>

onsdag 31 december 2014

Gott Nytt år 2015 !


-Året 2014 blev historiskt. Alliansen passade och Miljöpartiet hamnade för första gången i regeringen.

-Året blev ännu mer fantastiskt då Alliansen i en decemberöverenskommelse garanterade regeringen att jobba ihop sig bättre och därmed undveks nyvalet 22 mars 2015.

-Lokalt gjorde Miljöpartiet i Varberg sitt bästa val någonsin och har aldrig fått så mycket poster efter en förhandling. Tack Alliansen för den passningen.

-Året 2014 blev året då jag äntligen började få ordning på min ekonomi då jag beviljades skuldsanering i mars

-Året 2014 blev året jag efter många år återupptog min styrketräning under en period och gjorde 80 kg i bänkpress vilket jag är nöjd med.

-Året 2014 var året då jag efter många år i utanförskap erbjöds en lägenhet i VBAB (Varbergs Bostad) men tackade nej då jag tyckte att någon annan behövde lägenheten bättre.Så länge jag har skulder kan jag ändå inte få eget kontrakt på lägenheten.

-Året 2014 var året då jag återigen blev förpassad som ersättare i kommunfullmäktige men blev efter att varit utanför nämnder och styrelser sedan 1998 får en plats i kultur- och fritidsnämnden i Varberg.

-Året 2014 kom jag på hur ruttet samhället är för den som vill något att inte få chansen om man inte kallas anställd. Alla mina inkomster från politiken förpassades till socialbidragsregelverket och det drogs skatt på det.

-Året 2014 var året då jag skulle påbörjat en kurs i socialt företagande som aldrig blev av. Jag avslutade året som praktikant hos Miljöpartiet i Varberg utan lön. Lokalavdelningen jag själv var med att bilda 1982.

-Året 2014 var ett bloggår som går till historien när de flesta inte längre tror på bloggens framtid. Möjligen beror det på att de själva inte har något att komma med eller gett upp. Jag fortsätter att blogga så länge det är roligt och har något EGET att komma med. Jag gör det ideellt utan LÖN.

1 kommentar:

jeanette sa...

Vilket år du har haft, hoppas och tror på ett bättre 2015.