< div id=”header ”>< / div>

fredag 12 oktober 2018

Jo jag är för gratis kulturskola i Varberg då jag i november inte ingår i allianssamarbetet !



Jaha vad står jag nu i lokalpolitiken efter valet?

Det kommer att läggas en budget i november där jag har viss del men inte helt.

Jag är invald av MP i kultur- och fritidsnämnden fram till årskiftet och ändå kan jag stå för Gratis kulturskola som i Hylte men varför driver jag inte det då i nämnden?

Det är ju så att MP denna mandatperioden har en överenskommelse med alliansen och då är det KF-gruppen avgör UTAN MIG då de inte haft förtroende för mig som talesperson i nämnden. Det är de som lägger majoritetsbudgeten som fortfarande gäller i år.

Det är MP och Alliansen som har en MAJORITETSBUDGET som ska hållas då kommunfullmäktige beslutat om det vilket innebär PRIORITERINGAR och att följa budget. I annat fall får jag reservera mig eller inte delta i beslutet.

Budgeten tas i PAKET dvs i klump och nu är det så att Alliansen inför novemberbudgeten lägger en budget UTAN MP då det ramlat ur kommunfullmäktige. Det betyder att jag som icke delaktig i majoriteten längre och kan tycka vad jag vill.

Alltså tycker jag att det vore önskvärt med gratis kulturskola i Varberg.

Inga kommentarer: