< div id=”header ”>< / div>

lördag 7 oktober 2017

Nu har jag lämnat in ansökan om basinkomst !


Efter många om oh men har jag lämnat in ansökan om BASINKOMST även om det står sjukersättning när man ansöker. Det enda som behövs är ett LÄKARUTLÅTANDE om hälsotillstånd.

Det har tagit lite tid men strategiskt är det rätt i tiden. Att bara babbla i fb-grupper och skriva om det förträffliga med basinkomst och medborgarlön har jag nu kommit till skott. Jag har också pratat med SKULDRÅDGIVAREN då detta kan påverka min skuldsanering.

Jag kommer att återkommma i bloggen hur det går. Tre ggr i veckan tränar jag nu på Friskis & Svettis på recept för en femhundring tre månader. Jag har sedan 4 september lyckats kapa min egen vikt med 6,8 kg och blivit starkare och piggare.

Arbete är till för sjuka människor som tror på ARBETSLINJEN och i attraktiva åldrar med utbildning så de kan ta sig råd med semester, utnyttja föräldra- och andra förmåner, samla ihop pensionspoäng med uppskjuten lön, hålla ekorrhjulet rullande med ev VAB-dagar och egna sjukskrivningar som ökar ohälsotalen, kunna betala sina studieskulder, sina lån och kunna konsumera för att hålla BNP uppe och arbetslösheten nere.

Inte minst för att kunna resa och skaffa sig mer onödiga prylar äta ohälsosam mat och kunna gå upp i vikt.

Inga kommentarer: