< div id=”header ”>< / div>

torsdag 5 januari 2017

Jag ser längre än valet 2018 därför lämnade jag Miljöpartiet !

Det här med samlade kongressmotioner till Miljöpartiets kongress 2017 kan vara svårt. Det dyker upp nya hela tiden.

Här har jag genom (Lutz Dahmen) samlat några av dem innan tiden går ut den 15 januari. Det har också kommit in nomineringar också.

Tyvärr är det bara i facebook-gruppen Grön Omstart det diskuteras motioner och nomineringar. Miljöpartiet som parti tycks ha stängt till den 9 januari. Dessvärre är också GRÖN OMSTART en SLUTEN GRUPP.

Vad som är intressant för mig att veta. Har motionärer någon chans att påverka Miljöpartiet och de nomineringar som kommer in vad händer med dem?

En anledning att jag gick ur Miljöpartiet är den fullkomliga elitism som råder på alla tre nivåerna inom Miljöpartiet och fullkomliga arrogans mot gräsrotsaktiviteter och negligering av deras nätverk.

I vissa frågor håller jag inte heller med Miljöpartiet också en anledning att gå ur. Men i mitt fall är det främst på den lokala nivån jag stött på patrull. Det lär jag återkomma till i kommande blogginlägg.

Det finns fortfarande de som trots allt är medlemmar i Miljöpartiet, som TROR att Miljöpartiet kan förändras. Jag tror nämligen det blir väldigt svårt nu när MP är uppbyggt på sex ministrar och att sitta i regeringen.

Det finns ingen anledning för mig att hylla MP om jag inte har en nära anhörig som är med där och har uppdrag. Inte heller av känslomässiga skäl av tradition att stötta Miljöpartiet.

Jag lever i nuet, har erfarenhet som föraktas inom Miljöpartiet främst bland yngre och jag ser längre än valet 2018. Elitisterna inom Miljöpartiet är rädda om sina uppdrag och sina anställda därför blir det ett tufft jobb för de som vill förnya och förändra inom MP.

Inga kommentarer: