< div id=”header ”>< / div>

torsdag 26 maj 2016

Motigt i rikspolitiken för MP påverkar inte mitt engagemang i lokalpolitiken !


Ny skräckmätning för Miljöpartiet i YouGov och den tycker många miljöpartister att den inte ska spridas. Men det finns en GRATISTIDNING som heter METRO där den sprids både på NÄTET och i PAPPERSUPPLAGAN:

Klar man inte ska sprida Birger Schlaugs blogg heller hur miljöpartisterna i riksdagen röstade om värdlandsavtalet med NATO det kan ju skapa splitring och framstå MP som regeringsodugliga.

Att företrädare för regeringen har det motigt nu ska nog inte heller visas det kan sprida sig.

Jag har dock en uppfattning att det just nu pågår en förtroendekris inom Miljöpartiet där kommunikationen inte går fram och där det finns olika agendor.


Jag uppfattar som att de som sitter på topp-poster tycker att de gör ett kanonjobb når framgångar men på grund av partiets storlek och situation parlantariskt inte kan nå ända fram. Det är således mycket kompromissande som inte tas emot väl där ute bland väljarna.

Jag uppfattar också att gräsrötter, aktiva inom Miljöpartiet och medlemmar har starka synpunkter som inte syns i regeringen och i riksdagsgruppen. Det saknas "riktiga synbara framgångar" och frågan är om inte en riktig sådan får komma snart annars är risk att väljarna tröttnar och överger MP.

Jag har en egen uppfattning att jag tänker vara med och betala notan eller inte vid och efter nästa val att i vissa frågor håller jag med MP i andra inte. Jag köper idag inte hela konceptet utan har starka synpunkter vad som händer i regering och riksdag.

Min insats är på det lokala planet där jag är invald: ersättare i kommunfullmäktige i Varberg och ordinarie ledamot i kultur- och fritidsnämnden. Det är mina kärnuppgifter nu och det tänker jag ha fokus på oavsett vad som händer i rikspolitiken och opinionssiffror.

Inga kommentarer: