< div id=”header ”>< / div>
fredag 13 maj 2016
Miljöpartiet ett varumärke under besiktning !
Vad är det Miljöpartiets kongresser får se upp med? (ja i övrigt också)
Karriäristerna
Det är de som ska överträffa alla andra och visa på vilka ENORMA framgångar Miljöpartiet nått i regeringsamarbetet och deras kännetecken är : PRESTERA och VISA RESULTAT
Lobbyisterna
Detta är kravfolket de som vill MERA någonstans som säger att DERAS FRÅGA är den absolut VIKTIGASTE. De kan jobba enskilt eller i flock. Känneteckan : PÅVERKAN
Journalisterna
Drevet? Ja den som kan ta vara på media får ut SITT BUDSKAP men för partiet kan det bli en MARDRÖM eftersom det journalisterna som skapar DREVET. Deras kännetecken: UPPMÄRKSAMHET
Propagandisterna
Ofta partiledningen de som är ministrar har status i partiet kommunråd och liknande och som vill att deras position STÄRKS och pratar om SAMLING och NYSTART/OMSTART och STARKA MANDAT: Deras kännetecken : Sitt still i båten vi fixar det här valrörelsen är 2018 inte nu.
Realisterna
De som lägger FAKTA på bordet hur obekväm verkligheten är. De vet de att det krävs samarbete, tålamod och ibland bakslag så det suger. Det är att vara påläst, träget jordnära fotarbete som gäller och uppoffringar i vardagen. Som siktar på målet vägen dit kan vara skittråkig men också erbjuda ljusglimtar. Inte konstigt Isabella Lövin blev vald till språkrör. Hon tål sanningar även de obekväma.
ÖVRIGT
Jag lägger inte mycket krut här på fundamentalisterna och idealisterna. Nu för tiden ska alla ha betalt för att göra något och helst ha arvoderade uppdrag så vara obekväm med tankar utanför boxen verkar inte gå hem i dagens miljöparti. Ryggsäckarnas tid är förbi och utbytta mot galantare mundering som mer passar storstadsmänniskan. Dock inte förortsfolket för då hade språkrören haft keps.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar