< div id=”header ”>< / div>

tisdag 26 april 2016

Reptilhjärnor i M+SD får inte styra mitt ställningstagande vad gäller "Damen med väskan" i Brunnsparken !



Ställningstagande: HN ringer jaha nu vill vi ställa några frågor utan betänketid och var står du nu i statyfrågan "Damen med väskan" i Brunnsparken i Varberg

Mitt lite undvikande svar först var att nämnden har att ta ställning till en UTREDNING som ligger till underlag om vi kan ta emot donationen och om den isf kan placeras i Brunnsparken.

Arbetsutskottet i kultur och fritid har lämnat ärendet utan ställningstagande till kultur och fritidsnämndens möte på onsdag.

Rabiata reptilhjärnor i M och SD läser inga underlag de reagerar med reptilhjärnan och "går på känslan". Men HN har sammanställt vad nämndens ledamöter står innan nämnden ens haft sitt möte.

Självklart behöver notoriska nej-sägare inget underlag de vet bäst innan. Vi andra kanske tycker utredningen är intressant och vill läsa igenom den så vi vet om vårt beslut blir välgrundat.

Vad gäller YRKANDEN i nämnden så måste någon ställa dem och hur lyder de? Så här dagen före mötet kommer jag INTE att rösta NEJ en sak som är säker eller stödja NEJ-blocket M+SD och en udda S.

Hur jag röstar kommer jag att blogga om nästa gång här men sett till utredningen är den BRA och ser inga hinder för att säga nej till donationen eller nej till placeringen.

Inga kommentarer: