< div id=”header ”>< / div>

söndag 15 november 2015

Hur är läget? Hur går det med politiken?


Hur är läget? Ja det vanligaste tilltalsfrågan. Den näst vanligaste : Hur går det med politiken? Så varför inte blogga om det då.

Läget är sånt att Styrelsen i MP Varberg inte lyckats driva sitt "uteslutningagerande" vidare utan att det har fastnat i en "krisgrupp" som mörkar var de står själva fram till den 23 november.

Under tiden sitter jag kvar på två uppdrag. Jag är ordinarie i kultur- och fritidsnämnden och ersättare i kommunfullmäktige i Varberg. Det är tveksamt om lokalavdelningen betraktar mig som miljöpartist men än så länge drar de medlemsavgiften via autogirot och då betraktas man väl som det.

Ja så är det politiska läget. Själv skulle jag denna dag som är varit i Falkenberg på träff : "Grattis du är förtroendevald" men känner snarare att andra beklagar att det är så. Så jag avbokade vistelsen så får de som anser sig förmer vara där istället.

Under veckan som kommer finns det tre större möten inbokade:

- måndag storgrupp med alliansen ang. Lassabackaplaneringen
- tisdag budgetmöte i kommunfullmäktige i Varberg
- onsdag nämndsmöte i kultur och fritidsnämnden

Inga kommentarer: