< div id=”header ”>< / div>

fredag 1 augusti 2014

Jag vill se mer kvinnor och "hen" bland de rödgröna i Varberg!

Blir det rödgrön valseger i Varberg blir det antagligen en manskör som kommer att styra 3 ggr 1. Idag finns en allians där ledningen består av 4 ggr 2 blandat. En gång i tiden var MP med i en femklöver då hette det 5 ggr 2. Fast när rödgrönt styrde 1994-1998 var det utrymme för kvinnor men vi bestod av ENBART män.

Ja jag ville ha en kvinna i topp på Miljöpartiets lista som vi går till val på i årets val men vårt möte som fastställde listan ville ha en MAN. Så kom inte och säg att jag befäster mansväldet eller drar ner på "rödgrönt" kvinnorepresentation när jag tar upp plats nr 6 som egentligen en KVINNA skulle haft.

Jag hade FRIVILLIGT avstått den platsen om det funnits en kvinna till förfogande. Nu fanns inte det och då blev det så. Nu har jag tre män före mig på listan och dem tänker jag kryssa mig förbi hade jag tänkt mig (obs INTE kvinnorna).

Bakom mig på listan har jag Martin N Öberg som är duktig på HBTQ-frågor. Han kan jag också tänka sig vilja kryssa sig in. Vi var båda lägre placerade av vår dåvarande valberedning men lyftes några placeringar av nomineringsmötet.

Inga kommentarer: