< div id=”header ”>< / div>

tisdag 16 januari 2018

Har värnandet av djur någon partitillhörighet?


Har värnandet om djur någon partitillhörighet?

Jag läser två olika inlägg här:

Ett författat av Elisabeth Falkhaven (MP) och Markus Jöngren (MP) som vill framhäva MP och S som förstärker djurskyddet och de vill gärna fortsätta detta arbetet.

Bland annat det kommer att läggas fram lagförslag om krav av märkning och kattregister samt straffbart att lämna sommarkatter åt sitt öde,

En annan om Djurens Rätt om det här med partitillhörighet. Djurens Rätt är kanske en mer aktivistisk organisation där köttätare kanske inte upplevs så positivt men organisationen fyller ändå sin funktion.

Själv hade jag kaniner när jag var liten, undulater och har haft hund. Sällskapsdjur alltså. Sedan tittar jag på Mandelmanns på tv och förstår att de ska äta kaninerna de föder upp, Då reagerar naturligtvis jag.

Katter äter man inte men ska alla katter registeras? Jag är inte helt klar över detta men står naturligtvis bakom att djur ska skyddas från plågeri för människan är grym. Oavsett vad politiker tycker så värnar jag djur och bland annat att de får space i sin miljö. Jag gillar katter som får vara ute, jag hatar att ha djur i burar och vill inte se dem som cirkusartister.

Att skilja på sällskapsdjur och djur för uppfödning kan vara svårt för mig. Men ändå äter jag kött och köper det i frysdisken. Men att värna djur är kanske inte en mänsklig rättighet men nära inpå.

Inga kommentarer: