< div id=”header ”>< / div>

torsdag 19 oktober 2017

Rebwar Hassan en politisk profil utesluten ur Miljöpartiet !


Den 16 oktober nåddes jag av nyheten att Rebwar Hassan blev utesluten ur Miljöpartiet. Skälen till detta är jag osäker på men jag vet att han drivit hårt sina frågor inom Miljöpartiet med kritik mot partiledningen och vissa personers stora inflytande i MP. Därför publicerar jag med hans egna ord vad han själv publicerat samma dag han blev utesluten.

Idag är jag utesluten från MP!

Mitt politiska engagemang har jag försökt använda till största möjliga nytta för den som är sjuk, går i skolan, är pensionär eller jobbar. Fungera inte vårt komplexa samhälle kan Sverige heller inte hjälpa människor på flykt eller i nöd. En demokrati och ett välfärdssamhälle kan aldrig fungera om vissa människor av olika skäl håller sig undan de gemensamma åtagandena som krävs för bygget av välfärdssamhället. Islamistiska parallella klansamhällen har ingen del i ett demokratiskt välfärdssamhället.

Etablerandet av islamistiska parallellsamhällen har dessvärre underlättats av den politiska islam flera muslimer i (MP) har lyckats pracka på partiet. Gustav Fridolin ville som bekant att (MP) skulle välja en religiösa muslim som partiledare och välja en annan till partistyrelsen.

Pengar för arbete mot islamofobi har i praktiken blivit pengar för att sprida politisk islam och cementera klanstyrda parallellsamhällen med shariapoliser och hederslagar.
Idag nåddes jag via telefon alltså av besked från partistyrelsen att de beslutat att utesluta mig ur det miljöparti jag tillhört så länge.

Partiet är nuförtiden visserligen något annat än ett miljöparti men tråkigt är det. Jag anses ha skadat partiet genom att kritisera enskilda partifunktionärer. Islamisterna i partiet som verkligen har komprometterat oss är däremot kvar om än rätt så tysta nuförtiden. Men den egentliga orsaken hör försågs samman med enkel matematik. Miljöpartiet behöver islamisterna och deras röster. Att vara kritisk mot islams irrläror och avslöja islamism, sharia, klanstyren, gängkriminalitet, falsk feminism är nog inte bra om man som parti är beroende på dessas röster.

Mitt politiska engagemang fortsätter dock och jag ska fortsätta att kritisera dem som inte sätter västerländska demokratiska värderingar och vårt lands alla medborgare först och främst!

Rebwar Hassan / Landstingsledamot/ Stockholm 16-10-2017

Inga kommentarer: