< div id=”header ”>< / div>

fredag 15 september 2017

Pensionärerna kommer att vara nöjda om regeringen får igenom sin budget i höst - kanske !


Eftersom jag skrev ett inlägg jag lagt in som citat vill jag ge en förklaring i min blogg:

- Jag har en skuldsanering som säger att jag ska leva ett och halvt år till på existensminimum oavsett vad jag får för inkomster.
- Jag deklarerade för 38.000 om året 2016. Det var alltså mina sammanlagda inkomster.
- Jag har Inte fått utlovat någon sänkt skatt, något höjt bostadstillägg eller höjt tak för boendet för att få bostadstillägg.

Nog fan går pensionärer in och gnäller som bandhundar på min fb-sida och beklagar sig för att jag har en ÅSIKT. Regeringen kommer att få igenom sin budget med allt godis som bland annat inbegriper pensionärerna.

Pensionärernas skattesänkning är bland annat ett ACCEPTERANDE av det jobbskatteavdrag som alliansregeringarna genomförde i regeringsställning. De jobbskatteavdragen har jag ALDRIG fått del av och inte heller de allmosor nu pensionärerna får del av. Nej jag är inte pensionär...än !

Jag tycker det är BRA att bostadstilläggen höjs vilket gör att många pensionärer klarar att bo kvar om hyrorna höjs kraftigt. Likadant att taket för bostadstilägg höjs från 5000 till 5600 kr i månaden. Det möjliggör för dem med pension att också bo kvar även efter större renoveringar som oftast är nödvändiga.
"De värsta gnällspikarna i Sverige pensionärerna de som är garanterade basinkomst ska gödas ännu mera har regeringen utlovat. Bra då hoppas vi dessa övergödda hoppar över valrörelsen så andra får plats. Ni tycks få ert på det torra. Till sist ett stort grattis att ni slipper hoppas på Bingolotto , Postkodlotteriet eller skrapa Trisslott."

Inga kommentarer: