< div id=”header ”>< / div>

söndag 27 augusti 2017

Jag avstår att stå på någon partilista inför valet 2018 !


Enda orsaken till att jag skulle gå med i ett parti just nu ÄR om jag ska stå på någon lista inför valet.

Just nu är det nomineringstider och känner att för dagen ställer jag inte upp på någon partilista inför nästa val. Det gör mig friare i min roll att tänka fritt i det som sker framöver. Jag har lagt de motioner jag vill lägga och de är behandlade.

Att kunna påverka listor sägs vara ett annat skäl att gå med i ett parti men då är det ändå inte för sent. Jag vill gärna se vad partierna vaskar fram för kandidater som alla är bättre än mig i dagsläget. De tycks iaf täcka alla valbara församlingar inklusive region och riksdag.

Det betyder att jag INTE kan rösta på mig själv vid nästa kommunfullmäktige men förhoppningsvis får Miljöpartiet som jag ställde upp för en bättre ersättare än mig. Som inte bråkar, som inte skriver motioner och som är lojal med alliansen uti fingerspetsarna. Det finns goda chanser för det.

Själv kommer jag INTE att rösta på Miljöpartiet i nästa val det är det enda som jag med säkerhet vill fastställa idag. Det är ett parti med falska människor, som uppenbart byggt upp en kader här i Halland där ett tiotal personer ska försörjas med uppdrag och bli det där "kompisgänget".

Vad Agneta Börjessons avhopp från MP:s riksdagslistan innebär återstår att se. Men ställer hon upp som etta på regionlistan blir det en rejäl förstärkning i annat fall lär MP Halland gå mot ett mycket kraftigt valnederlag.

1 kommentar:

Unknown sa...

För att vara med på en lista måste man först hitta ett parti som förtjänar att man står på dess lista :)