< div id=”header ”>< / div>

torsdag 13 juli 2017

Inte aktuellt för mig att gå med i ett politiskt parti före den 19 september 2017 !


Jag har för närvarande valt att INTE gå med i något politiskt parti före 19 september 2017.

Jag har heller inte bestämt mig för OM jag ska lämna kultur- och fritidsnämnden i Varberg då också trots intensiva påtryckningar från Martin Bagge miljöpartiets ordförande I Varberg att göra det redan nu. Han ser hellre någon från majoriteten ta min plats (Alliansen plus MP )än att jag sitter kvar.

VEM skulle då ersätta mig om jag hoppade av? Enligt överenskommelsen med partierna efter valet 2014 är det i första hand en centerpartist som ersätter mig. Kommunfullmäktige måste godkänna ett entledigande och det är också de som tillsätter ledamöter i nämnderna.

Nästa möte i kultur- och fritidsnämnden är den 30 augusti och jag hade tänkt närvara där.

Jag kan notera OM miljöpartiet har ett annat val än mig så har deras årsmöte valt en enda valberedare : gruppledaren i kommunfullmäktige Stefan Edlund.

Inga kommentarer: