< div id=”header ”>< / div>

lördag 24 juni 2017

Varför förhandlar inte Varbergs Bostad AB med mig utan via ombud ?




Åkaren med ca 25 boende idag ska inom sinom tid totalrenoveras. Det finns idag ca 25 boende fast och tillfälligt i fastigheterna.

"Vår ambition är att erbjuda nuvarande hyresgäster på Åkaren en permanent lösning ute i de vanliga bosttadsområdena"

"Hyresnivån efter en totalrenovering på Åkaren kommer att bli höga"

Nej det är inte riktigt att packa in alla problematiker i en och samma fastighet men det är tack vare att Varbergs Bostad AB själva ställer sådana krav på nya hyresgäster som de flesta faktiskt bor på Åkaren i Varberg.

Jag själv var skriven hos mamma 1998 då jag hade skulder som nu är bytt mot en skuldsanering. Jag fick absolut inte ta över hennes lägenhet när hon gick bort på Brunnsberg. Jag kastades obönhörligt ut på gatan.

Under åren har jag försökt att nå en lösning med Varbergs Bostad AB och för 15 år sedan ville min dåvarande hyresvärd borga för 20.000:- som hyreskulden var uppe i då under förutsättning att de kunde erbjuda mig en bostad. Nej pengarna ville de ha men bostad kunde de inte erbjuda.

Om jag nu bott på Åkaren sedan 2008 har jag inte varit erbjuden någon lägenhet innan? Jo det har jag på Sörse men jag tackade nej. Jag ville att någon annan i fastigheten skulle erbjudas den men socialförvaltningen svarade att den var exklusivt till mig inte någon annan i huset.

NEJ jag som politiker har aldrig stått i någon ´VIP-kö utan fått gå den långa vägen. I mitt fall är målet att bli skuldfri och det är en tidsfråga med skuldsaneringen men EGET KONTRAKT kan jag ha ändå. Det har jag haft även när jag hade skulder.

Reglerna för att få bo på Åkaren är att man har hinder i mitt fall skuldsanering som gör att jag har svårt på bostadsmarknaden. Inte för att jag inte kan hålla i pengarna.

Inga kommentarer: