< div id=”header ”>< / div>

fredag 30 juni 2017

Intressantaste för mig just nu är att Krukmakaren i Varberg ska bebyggas med 40 bostadsrätter !


Juli månad vad händer?

Själv har jag inga politiska möten i Varberg i sikte men ser dinosaurien ALMEDALEN närma sig med stormsteg och lokalt PRIDE.

Lokalt läser jag att Krukmakaren 150 meter från där jag bor ska bebyggas med 40 bostadsrätter. De två äldre hus som står i vägen ska rivas byggnadsnämnden har gett klartecken.

Det är de två husen bakom det vinklade huset som ska rivas sett ifrån bortom där jag bor

"40 bostadsrätter kommer att byggas i kvarteret Krukmakaren i Varberg, precis där stadens kärna övergår till mindre bostadshus och villor. De blir tre hus, placerade i hörnet Malmgatan 3 och Fredsgatan 13. Ett hörnhus och ett hus utefter vardera gata".

Så det intressantaste blir faktiskt rivningen av de två husen framöver. Kul !

Inga kommentarer: