< div id=”header ”>< / div>

söndag 3 juli 2016

Miljöpartiet teknokraterna !


Kolbiten går vidare. Det är nu inre strid i Miljöpartiet vem som är mest populist. Många funderar över sin framtid i Miljöpartiet.

Själv har jag haft mitt fokus lokalt och har i stort sett bara två uppdrag att bevaka: ordinarie ledamot i kultur- och fritidsnämnden och ersättare i kommunfullmäktige. Inget betungande och skulle gärna ta på mig mer då jag har tid till det.

Min utträdesplan för MP ser ut så här:

Jag är MEDLEM så länge jag betalar medlemsavgiften och tänker INTE skriva på något papper om utträde vilket jag uppmuntras av att göra från miljöpartister som vill bli av med mig.

Själv har jag sagt att jag lämnar Miljöpartiet men inte på vilket sätt. Det finns olika varianter men det kommer säkert folk att upptäcka tids nog. Precis som andra som får påminnelser är de kvar utan att de avförs från något medlemsregister. Den senaste revideringen skedde vid månadsskiftet på riks juni/juli då de ombesörjer detta.

Vad händer med Miljöpartiet?

I dagsläget är det en omstöpning som sker av MP då det mer och mer faller ifrån vad som sagts i valrörelsen 2014 till något "annat".

Det "annat" ser jag som ett elitistiskt toppstyrt parti som anammat ett språk vi andra inte förstår. Det hämtar sin bas från dem som omfattar detta språk och de kan i stort sett tillhöra vilket annat parti som helst bara de uppfyller vissa grundkrav. Eller komma utifrån och gå direkt in på topposter.

De får inte vara "extremister" eller "populister" utan ska smälta in i landet vi som inte ser någon skillnad på vänster-höger, de ska anamma miljöpartiets värderingar dvs väldigt PK och korrekt de ska inte komma med krav om medlemsaktiviteter eller annat trivialt. De ska helt enkelt vara ja-sägare och inte ifrågasätta för mycket.

De ska tro på teknikens landvinningar och tror på professionalitet snarare än idealism. De ska vara hårdhudade och stå emot när det blåser. Helt enkelt ha en iskall attityd mot människor och journalister.

De ska anamma beslut att det ALLTID finns en majoritet emot och att det kunde varit värre. DE ska helt enkelt vara grå men upprätthålla en grön fasad att utan DEM hade beslutet aldrig blivit så bra som det blev.

Inga kommentarer: