< div id=”header ”>< / div>

söndag 10 april 2016

Kortfattat från Miljöpartiets årsmöte i Halland!


Samma dag det kom ut nyheten att regeringen pressas av miljardnota för flyktingar har Miljöpartiet i Halland årsmöte.

Jag har inte medverkat på ett tag i regionen så jag drog ner till Miljöpartiets årsmöte i Halmstad.

Många tycker naturligtvis detta är en fråga "vi måste ta tag i". Dock hamnade jag i en mer tradionellt tänkande grupp när vi hade workshops på förmiddagen som vill diskutera miljö,maten,kollektivtrafiken och enskilda avlopp.

Vad Miljöpartiet ska ta vägen tycker jag är ganska osäkert. Vår regionala styrelse består nu av en ny ordförande, ny kassör dessutom föreslås nya ombud för kommunerna så vi får se vart detta barkar.

Workshopsen var mer en hjälpreda för den nya styrelsen att stadga upp vilka frågor som kan bli viktiga och vilka behov som finns ute bland medlemmarna om vad MP ska jobba med.

Det fanns också en konkret rapport från "de" som sitter i regionen hur de jobbar och vilket motstånd de stöter på.

"Det mesta har handlat om förebyggande vård, klimat och miljörelaterade frågor, jämställdhetsfrågor och arbetet att få till en välfungerande psykiatri i Halland"

I vilket fall som helst tror jag MP i Halland skulle vinna på att bilda nätverksgrupper somär relaterade till ämnesområden. Ge ut ett nyhetsbrev en gång i kvartalet. Att starta ett fotarbete med fler engagerade miljöpartister och nå ut med sitt budskap.

Min uppfattning är att det är mycket de som sitter där och vi andra.Sedan ges rapportering på ett årsmöte eller något seminarium någon gång då och då.

Tyvärr tvärr känner jag inte att Miljöpartiet i Halland ens ger mig som varit med länge så mycket i mervärde.

Jag läser det mesta i dagspressen eller går in på regionens hemsida men Miljöpartiet utnyttjar både sin egen hemsida och facebook-sida väldigt dåligt och förlorar då kontakten med både medlemmar och sympatisörer.

Jag förmodar att Miljöoartiet kommer att få ett fortsatt tufft år framför sig. Det räcker inte med Brysselsresor och resor till riksdagen. Det krävs mer. Jag BOR här.

Inga kommentarer: