< div id=”header ”>< / div>

fredag 29 april 2016

Jag vill inte att nuvarande språkrör i Miljöpartiet leder partiet inför valrörelsen 2018 !


Det kom ett mail:

"Hej gröna vänner,

Med anledning av språkrörens pressträff idag kallar vi nu till ett medlemsmöte för att diskutera hur vi ställer oss i frågan. Syftet med mötet är att skapa förutsättning för en dialog bland medlemmar i distriktet samt att hitta stöd hos varandra i denna process som väntar på kongressen att beslutas om. Hoppas att vi är många som kan komma med kort varsel!

Vi träffas:

Datum: söndag 1 maj 2016 "

Jag skriver detta två dagar före mötet och diskussion pågår i media, på alla möjliga ställen, många är involverade på ett eller annat sätt. Det handlar om ett regeringsparti och dess förehavanden.

Därför tänker jág vara solklar med min INGÅNG till söndagens möte där jag deltager:

1) De språkrör som nu är valda GUSTAV FRIDOLIN och ÅSA ROMSON har inte mitt förtroende att leda miljöpartiet in i en valrörelse 2018. Jag vill ha båda utbytta innan dess.

2) Jag vill ha ett ordentligt förberett valberedningsarbete innan dess så att debatten och ställningstagande blir väl grundat och går riktigt till. Således vill jag att språkrörsvalet bordläggs till en extra kongress till hösten med denna fråga som ENDA PUNKT.

3) Kongressen som sker i maj 2016 ska vara ett tillfälle för folk ute i landet att träffas, ha trevligt, mingla, umgås och hålla sig till politiska sakfrågor inte spekulationer kring språkrören.

4) Språkrörsdiskussionen just förgiftas av olika media utspel där alla ska vara med från Göran Persson till den enkla medlemmen i miljöpartiet som har sin syn på saken. Det känns inte bra att media ska styra språkrörsvalet.

Inga kommentarer: