< div id=”header ”>< / div>

tisdag 29 mars 2016

Nu vill politikerna göra en stadspark av Brunnsbergsskogen !


Så var det dags igen. Nu föreslås att göra en park av Brunnsbergsskogen i Varberg. Som framgår av bilden ovan kallas det skog i grönstrategin. Men ska politikerna bestämma blir det väl Brunnsbergsparken i fortsättningen.

Eftersom jag är uppvuxen på Brunnsberg faktiskt bodde där hela min uppväxt och stor del av min vuxna ålder kan man jag ha synpunkter på sitt barnrike.Brunnsberg har haft olika faser och inte minst har ju staden expanderat sedan sist. Se bilden nedan dock så man känner igen sin gamla stadsdel.


Dock är det extra känsligt när det ska in och göra ingrepp i grönområden. Det är viktigt med gröna lungor och allting behöver inte vara välansat eller anpassat för stadsfolk. Jag hade stan på ena sidan under min uppväxt på Brunnsberg och landet ängar och bonnlandet på andra sidan. Nu är allting staden i stort sett.

Dock har ju det senaste påhittet att ytterligare bebygga på Brunnsberg och göra ingrepp i Brunnsbergsskogen satt igång griller hos politiker som vill försköna snarare än förgröna. Blir det protester mot detta tro eller är vi "gamla" brunnsbergare passé?

Inga kommentarer: