< div id=”header ”>< / div>

måndag 28 mars 2016

MP Halland går på tomgång och jag vill se en nystart !


Snart dags för årsmöte i Miljöpartiet Halland.

Av döma av hemsidan inte den häftigaste regionavdelningen i MP precis. Dessvärre är facebook-sidan inte heller särskilt upphetsande.

Av döma av handlingarna till årsmötet har det ändå hänt en del verksamhet under året och mycket är på gång. Förmodar att de mer involverade med uppdrag i organisationer märker av detta men själv är det genom pressen och media jag tar mest del och mer lär väl komma på årsmötet.

Möjligen behöver Miljöpartiet i Halland en nystart och då behöver det fram nya människor som klarardet här med kommunikation och medial förmåga. Det anser jag är MP Hallands svagaste sida just nu.

Att formalisera bra verksamhetsberättelser och verksamhetsplaner är det inga problem med. Men hur ser det ut i de olika kommunerna och kontaktakten uppåt?

När ett parti som Miljöpartiet numera är så förknippat med MAKTEN
från regering, regionstyre och lokala styren var finns basen och hur formulerar man sig utåt?

För närvarande tycker jag MP Halland famlar och verka saknar gnistan och drivet.Jag tänker närvara på årsmötet den 10 april och det återstår att se vad som händer där.

Inga kommentarer: