< div id=”header ”>< / div>

måndag 21 mars 2016

Miljöpartiet i Varberg har problem med sin identitet alliansen går först i alla lägen!


Ja så var det då årsmöte med Miljöpartiet i Varberg. Jag betraktade mötet som ganska bra. Det blev av. Det var inte BARA styrelsemedlemmar med på mötet utan några andra medlemmaer också. En neutral ordförande föreslogs enhälligt som skulle leda mötet..

Det brukar vara kutym att någon delger media och press vad som sagts och därför kändes det en aning pinsamt när Hallands Nyheter ringde mig då jag gick i förtid från mötet. I vilket fall som helst svarade jag att jag tyckte mötet gick bra men kunde inte låta bli att ge en känga åt det politiska arbetet i MP. Mer om detta kommer i bloggar längre fram.

Jag noterade dock på morgonen efteråt att ende kvarvarande i nya styrelsen Martin Bagge ägnat stor tid och omsorg att kommentera mig. I övrigt har jag när denna blogg skrivits inte sett någon info från mötet men det kommer säkert.

Av HN-artikeln behövs förtydligande:

1) Det har inte funnits någon valberedning utan den som önskar har fått nominera sig via styrelsen. Till styrelsen hade nominerats två personer Martin Bagge som redan satt i styrelsen och Stig Gesterling som ny i styrelsen.

I övrigt fanns inga förslag varför det snabbt föreslås ett nytt extra årsmöte för att få till stånd fyllnadsval till vakanta poster,

2) Valberedningen är fortfarande vakant

3) Revisor oförändrat val av sittande revisor Ann-Charlotte Nielsen

4) Kongressombud : Stig Gesterling

5) Ombud till MP länets styrelse: Stig Gesterling

Sedan en del påståenden i HN-artikeln som bör kommmenteras

"Martin Bagge menar att Pierre Ringborg inte valt att ta del av majoritetsarbetet och att han därför inte längre representerar partiet "

För att ta del av ett majoritetssamarbete krävs underlag och handlingar som skickas ut för att kunna informera sig och ta ställning. I nämnden jag sitter i kultur och fritidsnämnden har jag medverkat i allianssamarbetet och vi är eniga om tagen i nuläget.

Vad gäller övriga i Miljöpartiet har de BOJKOTTAT MIG och jag får heller inga personliga kallelser till ev gruppmöten i Miljöpartiet de gröna i Varberg och jag anses heller inte att jag ska få del i underlag som berör det politiska arbetet.

Jag ställer mig då frågan: Är det centerpartiet som representerar Miljöpartiet i kultur- och fritidsnämnden då jag INTE anses representera partiet? Det är BARA JAG som miljöpartist som får handlingarna till kultur och fritidsnämnden ingen annan.

"Han (Pierre Ringborg)fortsätter kritisera partiet i Varberg för dess politik och menar att den inte representerar Miljöpartiet. – De är mer lojala med alliansen än med sina partikamrater. Då är frågan kan man vara med i ett sådant parti? Det får du reda på om en månad, säger Pierre Ringborg."

Som framgår är jag inte delaktig mer än i alliansamarbetet mer än i den nämnd jag sitter och ställer mig då frågande hur länge jag kan sitta kvar om Miljöpartiet anser att jag inte ska representera Miljöpartiet utan ALLIANSEN som HELHET. Då får de nog utse någon annan till den stolen som agerar zombie på platsen.

Inga kommentarer: