< div id=”header ”>< / div>

tisdag 9 februari 2016

Det SAKNAS ett grönt parti i Varberg !


Det är lite lustigt att många stämplar en politiskt efter vilka som är fb-vänner med mig. Sedan är partierna olika mycket aktiva på facebook och där har jag min näring.

Många frågar hur nära jag egentligen står Miljöpartiet i Varberg som drivit frågan om att jag ska uteslutas? Hur kan isf 96 av mina fb-vänner gilla partiet lokalt OCH samtidigt vara vän med mig?

Näst mest bland mina fb-vänner är S i Varberg. Kanske det har att göra med min proletära bakgrund och att jag ändå stödjer en rödgrön regering framför alliansen?

Jag har sparsamt med vänner bland Centerpartister, Sverigedemokrater och Vänsterpartister men de flesta betraktar nog mig som ganska rödgrön. Om någon undrar varför jag är missnöjd med MP och Alliansen i Varberg är det nog för att jag tycker MP gått för långt åt det blåa hållet. I regeringen utplånat sin gröna själ.


Miljöpartiet de gröna i Varberg 270 gilla varav 96 är mina fb-vänner
Liberalerna i Varberg 51 gilla (8 fb-vänner)
Centern i Varberg 230 gilla (30 fb-vänner)
Moderaterna i Varberg 214 gilla (15 fb-vänner)
Socialdemokraterna i Varberg 868 gilla (79 fb-vänner)
Vänsterpartiet i Varberg 261 gilla (25 fb-vänner)
Sverigedemokraterna i Varberg 1423 gilla (34 fb-vänner)
Kommunistiska Partiet i Vbg 280 gilla (13 fb-vänner)
Feministiskt Initiativ Varberg 404 gilla (8 fb-vänner)

Inga kommentarer: