< div id=”header ”>< / div>

tisdag 5 januari 2016

Makttrojkan i MP, Varberg befäster sin ställning !

Läser i HN att valberedningen avgår ur MP i Varberg. Det finns alltså INGEN valberedning inför årsmötet.

Jag har tidigare påpekat i tidigare blogginlägg att lokalavdelningen sysslar med systematiskt undanhållande av info, fryser ut alla som inte gör som de styrande vill och bildar en makthegemoni att kontrollera och värna sina positioner.

De kallade in en krisagrupp som tydligen inte blev vad de hoppats på när de skulle redovisa sin rapport. Därför hade de styrande i MP, Varberg ett eftermöte där de uttalade offentligt att de saknade förtroende för mig.

När jag nu fortfarande är kvar men på väg att lämna Miljöpartiet uppstår nästa offer: Valberedningens Göran Andersson som uttalat stöd för mig samtidigt som den önskar förnyelse. Ytterligare ett hot mot ledargänget i MP, Varberg.

När jag tidigare påtalat att jag själv kunde ingå som resurs i valberedningen motsatte sig en av de informella ledarna Martin Bagge detta i ett tidigt skede. Nu finns det alltså INGEN valberedning alls i Miljöpartiet Varberg och eftersom Martin Bagge har hand om medlemsregistret och posten till mp.varberg så blir det informellt HAN som blir valberedare.

Martin Bagge sitter i styrelsen, är administratör för hemsidan och fb-sidan för Miljöpartiet de Gröna. En utpräglad maktmänniska alltså som vill ha kontroll. Han tog bort mig som administratör från fb-sidan som jag skapat av någon anledning för ett halv år sedan.

Martin Bagge bildar med sin fru Madeleine Bagge och Stefan Edlund makttrojkan i Varberg som besätter ett antal platser för att själva ge sig position i Miljöpartiet men uträttar förvånansvärt lite utåt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det verkar som trekanter anser sig vara odödliga. Skulle jag vara dej skulle jag släcka ner Mp sida på f.b så får mister själv skapa en Mp sida på f.b .
Mats Hjelm