< div id=”header ”>< / div>

torsdag 17 december 2015

Jag röstade ja till två S-motioner i kommunfullmäktige !


Trevligt kommunfullmäktige i Varberg (15/12) sista för året jag fick hoppa in på. Fick lagt två motioner och ställt en interpellation sedan var det bara att svara nej när det blev votering.
Jag kunde ju förtydligat mitt ställningstagande i talarstolen men vem orkar höra på mig? Helt klart är att jag inte röstade taktiskt utan av övertygelse gällande båda S-motionerna.


1) kommunen bör bidra så att det går att motionera och lufta sig på slingan ute i Derome likaväl som i Påskbergsskogen med ljus.

2) Bra med blandad byggnation men ska vi få ner hyror och korta köerna måste det också byggas i volym. Inte minst för rimliga hyror i nyproduktion.
Sedan är det inte alliansens politik i Varberg som avgör detta utan en rödgrön regering. Vad hände under de åtta åren alliansen fick regera själva? Det byggdes i stort sett bara bostadsrätter, dyra hyresrätter i attraktiva lägen och sedan villor.

Kaj Berntsson fd kommunalråd (S) betonade starkt under enda perioden Varberg regerat rödgrönt sambandet mellan regering och lokalpolitiken. Det kan inte heller blåalliansen i Varberg heller förneka och i den koalitionen undrar jag om MP sitter som gisslan för de märks inte att de är enda regeringspartiet i den

Inga kommentarer: