< div id=”header ”>< / div>

lördag 28 november 2015

Nu är jag ett utfrysningsärende och har blivit protestpolitiker (MP) !


Nu ger Martin Bagge sin syn på konflikten i Varbergs miljöparti.

Den finns i sin helhet här.

Han utgår från som det står i texten "Jag har inte heller ork till att driva ett uteslutningsärende. Så jag väljer att göra ett utfrysningsärende av det" kräver en del kommentarer av mig.

1) Martin Bagge förklarar utifrån sin ståndpunkt inifrån hur veligt och luddigt det här med "uteslutning" behandlats klantigt. Jag kan bara instämma.

Jag har under september-oktober-november fått frågor: Hur går det med "uteslutningen"? och dessvärre äger jag inte den frågan hur och vem som är handläggare. Men det är väldigt frustrerande att inte få besked så jag kan gå vidare.

2) Krisgruppens arbete? Ja vad hade krisgruppen för direktiv? Vilka skulle ingå i krisgruppen? När skulle den vara färdig? Hur behandlar vi krisgruppens rapport?

Utifrån förutsättningarna har de lagt ner ett gediget arbete med intervjuer och sammanställning. Men vad som brustit är själva kommunikationen och förståelsen vad de skulle komma fram till då det finns tio möjliga lösningar utifrån vilka de intervjuat.

3) Utfrysningsärende? Jo det har jag märkt redan. Syftet med en utfrysning är att jag inte ska orka, ge upp och sedan lämna.

Möjligen är det detta jag får ställa in mig på. Att läsa in mig och förstå att det vi gick till val på är villkorad till en uppförandekod.

"Lika rättigheter. Miljöpartiet vill att diskriminering och andra hinder uppmärksammas för att kunna bearbetas och besegras. En jämställd och jämlik kommun ökar individens frihet och bidrar till samhällets utveckling, detta leder till ökad attraktionskraft för kommunen."

Min känsloreaktion över detta i nuläget

Det har varit en turbulent vecka och media har varit på mig xom en skållad råtta hela tiden. Jag ska uteslutas, jag ska avgå, jag ska lämna, jag sitter kvar ett tag till. De har inte förtroende för dig, de tycker så och de tycker du är bra men inte just där.

Inte konstigt folk blir virriga men ingen har frågat hur jag mår i allt här. Är det jättekul, mår jag skit, rinner det av som gåsen?

För det första tjänar jag INGENTING på politiken. Men lik förbannat är jag en tidninganka värre än superstars i media. Politik är uppoffring som jag lika gärna kunde vara utan.
Men nu är det så att jag i december kommer att sitta i PROTEST.

Dvs jag fattar inga förhastade beslut om vad som händer i JANUARI innan jag fattar det beslutet. Så fortsätt hatbomba, bojkotta, beröm eller gör vad ni vill. Här gäller öppna spjäll i december. Det blir en lucka varje dag som ska öppnas och då får vi se vad den innehåller. / Protestpolitikern Pierre Ringborg (MP)

1 kommentar:

Anonym sa...

till synes en människa som mobbas pga för avvikande åsikter... Är svensk demokrati blott en prålig fjäderskrud som används för att maskera ett samhälle med totalitära tendenser?