< div id=”header ”>< / div>

tisdag 24 november 2015

Miljöpartiet de blåa har inget förtroende för Ringborg !


På måndagskvällen höll Miljöpartiet i Varberg ett möte där krisgruppen för partiet var inbjuden. Syftet var bland annat att diskutera Pierre Ringborgs framtid i partiet.

Ja syftet med det mötet var att visa att de INTE har förtroende för mig att "representera" miljöpartiet.

- Det var för att förklara varför jag inte var inbjuden till gemensam bowlingträff som hölls på torsdagen mellan alliansen OCH miljöpartiet.

- Det var varför att förklara att de fyra motioner som är lagda i miljöpartiets namn INTE partiet står bakom

- Det var att förklara att den kritik jag lagt i kultur och fritidsnämnden och i HN mot Trönninge och Brunnsberg står partiet inte bakom.

- Det var att förklara varför jag inte hade någon som helst insyn i det budgetarbete som låg bakom Alliansen plus MP:s budgetarbete i Varberg.

Helt enkelt öppet förklara att efter valet 2013 blev miljöpartiet i Varberg en del av moderaterna.

De som lade sin röst på MP räddade M kvar vid makten i Varberg. Belöningen blev ett antal uppdrag varav några tog på sig mer betydelsefulla poster än andra.

Själv besatte jag ordinarie ledamot i kuktur- och fritidsnämnden något som MP redan hade ihop med S och V. Ingen förändring.

Ersättaruppdraget är väljarnas mandat i kommunfullmäktige och hade jag blivit ordinarie inte med självklarhet stått bakom den uppgörelse där MP i stort sett köpte hela alliansens politik i Varberg.

– Det finns inget uteslutningsärende, men han har inte gruppens förtroende.säger Maria Söderberg i HN

Uteslutning för att jag vägrar ge upp miljöpartiets själ och uppslukas helt av moderaterna hade nog varit för starkt att driva upp till partistyrelsen.

MP är ju ändå del av en rödgrön regering som "räddade" budgeten i Varberg genom distinerade statsbidrag så man slapp försäljningar och att höja skatten. Göra omprioriteringar och skjuta på nödvändiga investeringar.

Väljarna bör ha klart för sig redan nu. MP i Varberg är inget grönt parti längre. Det är knallblått det gröna är en fernissa som tas fram att legitimera alliansens politik. Den MP så hårt kritiserade FÖRE valet.

Inga kommentarer: