< div id=”header ”>< / div>

fredag 24 april 2015

Att vilja avstå kostnader har väckt rubriker och turbulens hos de styrande i Varberg !


Lite turbulens har det blivit i pressen då jag råkat gå emot ett beslut att föreslå avstå kostnader för uppbyggande av ett idrottscentrum ute i Trönninge utanför Varberg. Jag har inte uttalat mig men nämndens ordförande jag sitter i kultur och fritidsnämnden i Varberg har gjort det och redan efter ett au i nämnden manifesterat satsningen.


Lite märkligt att min egen gruppledare i miljöpartiet uttalar sig för pressen innan frågan diskuterats i partiet och inte ha något emot satsning på ett idrottscentrum i Trönninge. Mitt yttrande är ju bara en del i denna process och jag har inte offentliggjort min reservation än.


Lite kul kan det väl vara att jag lyckades inte bara få löpsedel utan också få första sidan i HN trots att de inte nått mig. Jag var fullt upptagen denna dagen. Att vara men inte synas kan man lugnt säga. Okey har jag lyckats skapa rubriker och turbulens så får jag väl stå ut med det. Min reservation ska vara inlämnad på tisdag.

Inga kommentarer: