< div id=”header ”>< / div>

tisdag 21 april 2015

Är jag feg om jag ignorerar Svenska Motståndsrörelsen?


Läser i HN att män marscherar in i vår gymnasieskola i Varberg under en föreläsning om Förintelsen. Själv mötte jag dessa män på väg förbi vår affär Kvantum från Svenska Motståndsrörelsen tydligen. De delade ut flygblad står det på deras hemsida.

Jag gjorde som många andra reagerade inte. Precis som många andra inte reagerar när tiggaren som sitter där inte långt ifrån ber om en skärv. Fast när det gäller tiggaren brukar jag reagera med vänlighet men denna gången med likgiltighet när jag såg något jag inte direkt från början kunde identifiera.

Jag ignorerade dem. Var det rätt? Jag tror likgiltighet är det bästa sättet inte att kalla på polis i första hand. Men jag kanske har fel. Jag kanske agerade fegt? Borde kanske dängt en handväska i huvudet på dem?

Inga kommentarer: