< div id=”header ”>< / div>

tisdag 17 mars 2015

Själv sitter jag i lyxbyggenämnden i Varberg - skattebetalarna står för notan !


I dagens HN står det att politikerna hoppar högt då kostnader för omklädningsrum i Träslövsläge ligger på 40 miljoner. Jaha vad ska vi göra åt det?

Jag känner mig ganska färsk fortfarande att sitt ny i en nämnd kultur- och fritidsnämnden för miljöpartiet.

I bagaget har jag alla beslut som vi fått ärva från föregående nämndsammansättning. Dessvärre fanns ingen som var direkt delaktig på våra gruppmöten i MP när jag satt i kf. Utan valdes i egenskap som "lojal".

I vilket fall som helst finns det en hel del i överenskommelsen med grönalliansen att hålla reda på: friidrottsanläggning, simhallsanläggning och konstgräsplaner som ska komma till så småningom.

Upptill det allt smått och gott som tränger på utifrån den budget som antogs av MP och Alliansen inför 2015.

I vilket fall som helst är det mest läroperiod i början och jag tvingas släppa en hel del frågor.Däremot blir jag heligt förbannad när en fråga om att vi ska bekosta 40 miljoner till omklädningsrum kommer upp. Vad tror dom?

Nej nu går jag på kommunfullmäktige och lyssnar på hur de fixar bostadsmoduler till nyanlända istället. Staten betalar !

Inga kommentarer: