< div id=”header ”>< / div>

onsdag 25 mars 2015

Nej jag är ingen politisk robot men ibland överträffar jag mig själv !


Det är inte lätt att referera en gedigen resa från Varberg, via Smålandsstenar till Jönköping med Varbergs kultur- och fritidsnämnd.

Min start var inte lyckad.Mådde illa på morgonen hade känning av en tidigare influensa och dessutom tränat dagen innan. Bara jag tar mig till bussen tänkte jag så är det bara att vara som en i mängden.

Jag hade då inte räknat med det digra späckade programmet som innebar sight-seeing, studiebesök, måltider och ett nämndsmöte inplanerat.

Efter det mesta var slut utom en kvällsplanerad måltid var jag helt färdig. Jag lyckades komma till planerade måltiden och vara social ett antal timmar och sedan svårt att sova på natten.

Dock något piggare till nästa dags fortsättning följde med föreläsning, grupparbete, måltid och sedan hemresa trodde jag.

Ack nej det skulle kollas en idrottsanläggning i Ulricehamn och ...en i Borås också. Märkligt hade jag ändå lyckats må bättre andra dagen men min insats var nog som en punchig boxare i det stora hela.

Nu när jag ska blogga om det hela efter två dagar står huvudet helt still. Vad gav jag mig in på? Fyllde hela min fb-sida med bilder där det smabbt kom in en massa gillanden och kommentarer.

Men jag mådde skit och mest irriterad för om detta ska störa mitt träningsprogram som trasats sönder av influensa och återkommande förkylningar. Jag MÅSTE träna och jag MÅSTE KÄNNA MIG FRISK annars fungerar jag inte.

Nu är jag en mästare att kunna dölja om jag mår dåligt och när någon inte tar mig på allvar om detta kan jag flyga i taket. Någon säger att du tycker bara synd om dig själv och då fattar jag att den vet inte hur jag mått.

Nu gick det hela bra efter två dagar och många intryck måste sorteras. Allting var positivt utom jag själv. Men jag klarade iaf att genomföra det hela. Men mår jag så dåligt nästa gång det är något liknande lämnar jag återbud direkt.

Inga kommentarer: