< div id=”header ”>< / div>

måndag 19 januari 2015

MAT - FRISKVÅRD - STADSODLING för individen och närsamhället !



Ska man blogga om politik och kallas GRÖN kan det vara besvärligt. Ofta sitter man ju fast i en dötråkig harvarande vardagstillvaro som inte skiljer sig från andra speciellt mycket. Vill ändå här flagga för något jag brinner för som jag tycker fler borde anamma.

MAT ja då ska du gå in på den här sajten www.sund.nu massor av bra tips som gör dig både friskare och gladare.

FRISKVÅRD men oftast inte de grupper som behöver den bäst.Stundtals har jag gått på olika innegym men då ska man ha tid, många behöver stöttning och det gäller att få det att gå ihop med rutinerna. Jag har motionerat om fler utegym i min kommun.

STADSODLING en komplicerad fråga om man vill göra den komplicerad. Det finns kolonilottsområden för de som vill ha det traditionellt. Men jag tänker mig mer uppbyggt enkelt som i stort sett den som vill kan vara med på. Att vattna lite krukor hemma klarar de flesta men gör din hemmamiljö lite trevligare och hitta samvaro med likasinnade.

Inga kommentarer: