< div id=”header ”>< / div>

fredag 16 januari 2015

Långhelger är pest jag ingår inte i jul- och nyårsfirandet !



Vad är förutsättningar för att må bra? Läser veckans nr av vår gratistidning Varbergs Posten.Enkelt du måste röra dig jul- och nyårshelger är en pest för många med stillasittande minimala rörelsemönster och konstig mat som ska stoppas in.

Vad mer för att må bra? Ja enligt en del ska deta vara vitt och snö.Men det innebär bara fler halkolyckor och vrickningar. För mig är det att planera för GRÖNT....ja växter alltså. Vattnar de som finns men tänker vidare. Hur mycket tråkiga plastväxter finns det egentligen?

Ursäkta mig pest-Sverige men jag skiter i våra traditioner och vad vi ska göra och får göra och jag gillar inte helger. Jag vill ha in struktur och rutiner i tillvaron. Märker på mig själv att ovana rörelser inte är bra utan för fan sätt igång gå upp på mornarna och rör på dig.

Jomen då vill jag ha halkfritt, ljust på mornar och kvällar, någorlunda väder inte alltför kallt.DÅ kan jag röra mig. Får väl börja på gym igen när jag fått struktur så det passar.

Vad händer en bit in på januari? ja då ska allt som varit dött mellan jul och nyårsveckan väckas liv i. Hela Sverige vaknar. Jomen det är väl kul men jag skiter i dessa ju- och nyårshelger där NÅGON bestämt att vi ska vara lediga och ta igen oss.

Men det märks tydligt att det är NU allting ska hända. Kul för dem då. Men klarar vi av det och mår vi bra av detta att vi alla stöpas i samma form? Jag hoppas du haft TREVLIGT mellan jul och nyår skrev någon.

I så helvete heller. Det låg en uteliggare i trappan i en vecka och städning och securitasrondering fungerade inte på tre veckor.Bra att hissen funkade. Så in i helvete trevligt var det. Trevlig helg !

Inga kommentarer: