< div id=”header ”>< / div>

lördag 13 september 2014

Min kandidat till kommunstyrelsens ordförande i Varberg heter JANA NILSSON (S) !

Jag skriver detta dagen för valdagen. Är ganska trött nu på det här med valet.Mej inte lokalt men hela surret med rikspolitik, blandat med "glömda valet",lokalvalet, vallokaler,frågor, opinionsmätningar, spekulationer och inte minst okunskapen om politiska förutsättningar.

Jag bestämde mig tidigt. Jag ställer upp på en nivå. Lokalvalet i VARBERG. Där mår jag bäst här finns jag. Där har jag mina rötter och där kan jag på ett stillsamt sätt prata med folk.

Nu råkar jag stå på MILJÖPARTIETS lista. Vad innebär det? JO att partiet lokalt har en historik att sedan 1994 alltså 20 år befunnit sig till vänster en gång i majoritetsstyre 1994-1998 men därefter i OPPOSITION.

Vad händer nu efter valet? Ja egentligen inte så mycket. Den gamla majoriteten har MAJORITET i nämnder och styrelser fram till årsskiftet och nya kommunfullmäktige besätts först i NOVEMBER.

Jag kan alltså fortsätta "som inget har hänt" ett tag till innan jag vet om något annat hänt.Miljöpartiet har ett samverkansavtal som gör att de som sitter i nämnderna gör det I SAMVERKAN MED S OCH V.

Det första vi gör är alltså inte att rubba deras förutsättningar som sitter på sina platser. Lugnt och stilla i båten alltså.

Jag kommer imorgon att verka för att vi får en RÖDGRÖN MAJORITET lokalt det är ambitionen. Lyckas inte det så är målet att rödgrönt blir större än alliansen som andramål.

En röst på mig är alltså en röst för rödgrönt och inget annat. Vill någon något annat på miljöpartiets lista ska väljarna VETA vad jag stått före valet.Min kandidat till kommunstyrelsens ordförande heter JANA NILSSON socialdemokrat.

Inga kommentarer: