< div id=”header ”>< / div>

måndag 15 september 2014

Är jag med eller inte i den NYA kommunfullmäktigegruppen i Varberg?


VAL TILL KOMMUNFULLMÄKTIGE

Miljöpartiet de gröna

Du kan personrösta genom att sätta ett kryss för den kandidat du helst vill ska bli vald. Du kan inte personrösta på fler än en eller någon annan kandidat än de som står nedan.



1.Stefan Edlund, 48 år, lärare, Blixtorp
2.Madeleine Holgersson, 26 år, ekonom, Mariedal
3.Johan Rosander, 32 år, förskollärare, Håsten
4.Linnea Sandahl, 21 år, student, Veddige
5.Martin Bagge, 33 år, programmerare, Mariedal
6.Pierre Ringborg, 59 år, fullmäktigeledamot, Centrum
7.Martin Öberg, 32 år, marknadsförare, Söderhöjd
8.Samuel Lindh, 30 år, statsvetare, Nyhem
9.Therese Rosander, 31 år, ekonom, Håsten
10.Göran Andersson, 51 år, småföretagare, Valinge
11.Stig Gesterling, 64 år, ekonom, Tångaberg

Gjorde jag ett bra val? Gjorde VI ett bra val? Jag stod endast på en lista. Den lokala listan för miljöpartiet i Varberg. Det var den jag jobbade för i övrigt distributör av valsedlar för de andra nivåerna till vallokalerna. Saknade känslan helt enkelt inom mig men ändå stödja mina partikamrater i lokalavdelningen som ändå stå där någonstans.

Jag vet i dagsläget att MP behöll sina fyra mandat men behöll jag MITT mandat eller blir jag ens ersättare i det NYA kommunfullmäktige? Återstår att se för det gamla kommunfullmäktige har två möten kvar innan vi avslutar det hela. Vi har också de som sitter i valsamverkan byggd på tidigare överenskommelser där miljöpartiet sitter i minoritet ihop med S och V i nämnder och styrelser fram till årsskiftet.


Kommunvalet i Varberg:

M Moderaterna 22,8 % 14 mandat (-4)
C Centerpartiet 12,1% 7 mandat
FP Folkpartiet liberalerna 5,1 % 4 mandat
KD Kristdemokraterna 3,2 %2 mandat
S Arbetarepartiet-Socialdemokraterna 33 % 20 mandat
V Vänsterpartiet 4,9 % 2 mandat
MP Miljöpartiet de gröna 5,6 % 4 mandat
SD Sverigedemokraterna 9,3 % 6 mandat (+4)
SPI SPI Välfärden 3,7 % 2 mandat

Inga kommentarer: