< div id=”header ”>< / div>

onsdag 6 augusti 2014

Välkommen till Varberg Jimmie att tala om flyktingpolitik!

Du är välkommen till Varberg Jimmie Åkesson att prata i MIN stad. Jag har ingen Peps att bjuda på som underhållning men sist du var här störde kyrkklockorna. Hoppas du får prata till punkt denna gången vad du nu har att säga.

Jag kan inte lova att det inte blir protester som i Landskrona men vi har bra koll på läget här i Varberg. Vi skulle gärna få hjälp med att kunna stänga asylboenden genom att vi snabbare får ut dem med permanenta uppehållstillstånd till kommunerna kan du hjälpa oss med det?

Det här med bostadsbristen sätter lite käppar i hjulet men vi gör en deal. Jag lovar att jobba för ett större mottagande av både ensamkommande flyktingbarn och att öka kvoten för flyktingmottagande om du hjälper till med en sak. Vi måste få fler kommuner att kunna ta emot flyktingar och det ska vara bra mottagning dit de kommer: dvs att integrera människor in i samhället och att vi undviker konstlade motsättningar.

Självklart måste mitt åtagande vara att få mer avtal runt om i min kommun så att inte alla nyanlända blir placerade på ett ställe utan att vi får med oss föreningsliv, näringsliv, studieorganisationer, arbetsförmedling och kommunen i detta. Ser vi möjligheterna är det sedan lättare att ta tag i de svårigheter som kan uppstå. Så välkommen till Varberg Jimmie att tala och hoppas vi GEMENSAMT löser de problem jag påtalat som jag skriver om ovan så vi kan minimera antalet asylsökande på förläggningarna som redan har permanenta uppehållstillstånd.

Inga kommentarer: