< div id=”header ”>< / div>

lördag 30 augusti 2014

Så här gör ni Alliansen för att få med er MP Varberg i ett samarbete!

Har läst en intervju nu i HN med miljöpartiets förste namn i Varberg Stefan Edlund i HN.Ja i intervjun talas det om hjärtefrågor som marina reservat och skolfrågan. Ja och det första som skall tas ställning till i en nyvald kf-församling är budgeten. Det lär vara att alliansen spär på med 5 miljoner för att köpa över Edlund för att få till en "femklöver" i Varberg.

Den enda som står på "säker" VALBAR PLATS av de gamla kravmaskinerna från förra årets budgetäskande är faktiskt Stefan Edlund. Jag är tvungen att kryssa mig in eller att MP får sex mandat för att jag ska kunna ställa krav.

Jag vet ju att skolan är Stefans område egentligen och inte mitt så jag ställer mig bakom hans äskanden då han är förstanamnet på MP:s lista och att jag kommer att ha andra krav som fyller på. Men strunta i mig i detta läget. Alliansen LOVAR att MP får en ORDINARIE PLATS i Barn- och utbildningsnämnden. Bör inte vara så svårt det finns INGEN sådan till MP idag i samverkan med S och V. Så det bör vara plus att få den direkt

Till detta gäller ju att matcha upp med medel till särskilt utsatta barn för ca 4 miljoner och lägg därtill förstärkt budget för att garantera kosten låt säga 1 miljon bör saken vara biff och en deal.

Jaha och vad ska vi göra med herr Ringborgs särkrav då: tjänst för hemlösa och sånt där om han kommer in? Eftersom jag är den ytterst ödmjuka typen kommer jag att ligga lågt att ställa krav de första tre åren men sista budgeten inför valet nästa gång ställa krav.

Jo men de NYA MP-ledamöterna då? Men kan de överhuvudtaget ställa mer krav än att de får varsin nämndplats egentligen som ny i församlingen bör det väl räcka. Lite jobbigt kanske att bli ordförande direkt i någon nämnd sådär.

Jepp nu fick tips ALLIANSEN hur ni ska göra för att fiska över MP efter valet i en femklöver. Jo en sak till jag har lagt en del motioner men de behandlas under resans gång. Det är ju inte säkert jag kommer att platsa de första tre åren i den nya kf-församlingen i Varberg. Det gjorde jag ju inte i det kf som går mot avslutning nu. Så jag står på tillväxt.

Inga kommentarer: