< div id=”header ”>< / div>

torsdag 28 augusti 2014

Krysskandidat nr 6 Pierre Ringborg öppnar upp vill vara med i majoritet och driva på med sina hjärtefrågor !

Som lokal kandidat i VARBERG är det viktigt att vara TYDLIG, ÖPPEN och LYHÖRD. Jag ställer upp på miljöpartiets lokala valmanifest i Varberg och det är röster som tillfaller partiet när man även röstar på mig genom att KRYSSA.

Jag är öppen för RÖDGRÖNT STYRE om det blir rödgrön majoritet. Skulle valresultatet bli ANNAT är jag beredd att diskutera att MP ingår i ett MAJORITETSSTYRE. Jag kan också tänka mig andra former där MP kan ingå valteknisk samverkan men då inte finns i majoritet.

De frågor jag driver ska ändå genomföras oberoende var partiet själv väljer att kalla sig majoritet eller opposition. Det gäller att ta både ANSVAR och att vara PÅDRIVANDE
.

Pierres hjärtefrågor


Kultur. Politiken kan inte skapa kultur. Men politiken har ett ansvar för att skapa förutsättningar för att alla människor ska kunna ta del av kultur och skapa själva. Ett levande kulturliv tillhör grunden för ett hållbart samhälle.


Skola och utbildning. Eleverna behöver mer tid med sina lärare. Och lärarna behöver bättre förutsättningar och högre lön.


Nya jobb. Fler ska ha ett jobb att gå till. Vi vill skapa jobb genom att rusta upp miljonprogrammen, bygga ut vind- och solkraften och storsatsa på järnvägen.

Obehandlade kf-motioner : Utegym , Gratis bussresor, Hemlöshetsstrategi

Intressanta lokala utspel från styrande alliansen i mina hjärtefrågor : Meröppna bibliotek, Lärarlöner

Inga kommentarer: